ASALE JENENG KENDAL
Bhatara
Katong utawa Sunan Katong lan rombongane teka ing Kaliwungu, ing Gunung Penjolr
utawa ing Gunung Telapak Kuntul Melayang. Rombongan kuwi antarane Ten Koe Pen
Jian Lien, Han Bie Yan, lan Raden Panggung. Ing crita tutur utawa crita rakyat
tokoh-tokoh kuwi mau dijaluki Teluk penjalin, kyai Gembyang lan wali Joko.
Ratakake agama Islam ing Kaliwungu lan sekitare ora ana alangane. Banjur mlebu
tlatah ngulon, ana tokoh agama Hindu/Budha, yaiku manten Pejabat Tinggi
Kadipaten ing ngisor kerajaan Majapahit kanggo wilayah Kendal utawa Kaliwungu
sing jenenge Suromenggolo utawa Empu Pakuwojo.
Suromenggolo
utawa Empu Pakuwojo ing crita tutur, dheweke wong dhuwur Majapahit lan Resi.
Supaya nganut agama Islam ora bakal carane mbujuk Pakuwojo. Amarga dheweke
krasa duwe keluwihan, amarga diwujudi karol adu kekuwatan.
Mupakati
lan panjalukake gawe tandingan “ seumpama Sunan Katong sanggup ngalahake, mula
dhweke gelem melu ajarane utawa melu agama Islam. Lan dadi muride Sunan Katong”
pola adu kekuwatan dadi budaya wong-wong biyen.
Adu
katimbangan kuwi Pakuwojo direwangi karo kancane lan sadulure lawan tetimbangan
kuwi gawe geger lan rame banget. Adu taruan wong-wong sakti kaya Pakuwojo lan
Sunan Katong, sakliyane adu raga kaya mengkana adu kakuwatan bathin. Pakuwojo
ora tau menang lan dheweke kudu mlayu carane yaiku ngumpet. Pikirane dheweke,
Sunan Katong ora bakal ngonangi.
Pakuwojo
ngumpet ing wit gedhe sing ana luwangane, karepe Sunan Katong ora bakal
ngonangi tapi Sunan Katong bakal bisa ngonangi Pakuwojo, Pakuwojo banjur
nyerah.
Janjine
Pakuwojo ngucapake rong ukara Sahadat gawe tandha mlebu Islam. Sunan Katong
njenengi wit sing gedhe sing digawe ngumpet Pakuwojo dijenengi Pohon Kendal
utawa wit Kandal, sing artine penerang. Ing pnggonan kuwi mau Pakuwojo maleh
jembar atine lan pikirane terang lan mlebu Islam. Kali sing kanggo adu
kekuwatan tokoh-tokoh kae Sunan Katong lan Pakuwojo dijenengi Kali utawa Sungai
Kendal yaiku kali sing misahake kutha Kendal nggone ing ngarep masjid Kendal.
Akeh sing wong nyebut empu Pakuwojo dene saiki Sunan Katong nyebut Pangeran
Pakuwojo, amarga dheweke wong gedhe saka Majapahit, sakuwise kuwi dheweke
marang ing padepokan sing nggone ing Gunung Sentir, lan dadi murid Sunan Katong
dituruti apik-apik.
Pohon
Kendal disebut Kendalsari isih ana katrangan liya sing hubungane karo sebutan
Kendal, yaiku Kendal saka ukara Kendal Pura. Dideleng saka jenenge, Kedal Pura
iki ana kaitanne saka agama Hindu, sing katrangane agama Hindu uwis ana mlebu
tlatah Kendal.
Ana
katrangane maneh Kendal saka ukurane kang dadi utawa Kantali. Sebutan kuwi
sebutanne wong-wong cina, hubungane karo temuake arca ing Kendal. Sing
candi-candi kuwi mau umure luwih tuwa tinimbang candi Borobudur lan candi
Prambanan. Tapi masyarakat luwih percaya karo tulisan Babat Tanah Jawi, sing
nerangake Kendal asale saka wit sing jenenge Pohon Kendal utawa wit Kendal.
Amerga
dingerteni Sunan Katong lan Pakuwojo sing oleh dukungan sak Pangeran Benowo,
sakliyane kuwi tulisan-tulisan dukungan liyane ana ing Universitas Leiden, Belanda
yaiku Perguruan Tinggi utawa sekolah dhuwur, sing terkenal sing akeh nyimpen
tulisan sejarah jawa. Crita-crita sing nerangake Sunan Katong lan Pakuwojo mati
bareng ( Sampyuh ).
Ing
wektu Teluk Penjalin kena Sabetan keris saka Pakuwojo lan mati tiniba jasad
Teluk Penjalin ilang lan sakuwise metu keris, lan keris kuwi bisa ngomong lan
diwenehi ngerti karo Sunan Katong, crita saiki cara harfiyah dadi ora cetha
tuturanne.